воскресенье, 16 марта 2014 г.

Основні поняття та засоби комп‘ютерної графіки

Комп'ютерна графіка - це створення і обробка зображень (малюнків, фотографій і т.д.) за допомогою комп'ютера.

Існують 4 види комп‘ютерної графіки: растрова, векторна, тривимірна, фрактальна.

Розглянемо кожний вид графіки.



    Растрова графіка. Растрові зображення складаються з різнокольорових прямокутних точок, які називаються растром або пікселем. Таке представлення зображення існує не тільки в цифровому вигляді. Якщо ми уважно подивимось на монітор або екран телевізора, то можна розгледіти маленькі точки – пікселі, з яких складається зображення. Будь-яке зображення у газетах, журналах теж побудоване із точок. Але точки растра досить малі для того, щоб око людини сприймало сукупність різнокольорових точок як єдину картину, а не кожну точку окремо.

Растрові зображення мають максимальну реалістичність, оскільки в цифрову форму переходить кожний фрагмент оригіналу. Такі зображення мають великих об‘єм, оскільки запам'ятовується інформація про кожний піксель зображення. Таким чином, якість растрових зображень пов‘язана з їх розміром.

Відомі растрові редактори: Adobe Photoshop, Corel PhotoPaint, Macromedia FireWorks, Fractal Design Painter, Paint.


Векторна графіка. Зображення будується за допомогою математичних простих об'єктів – графічних примітивів (лінія, прямокутник, еліпс і т.д.). Векторні зображення складаються з контурів. Усі компоненти векторного зображення описані математично, а це означає – абсолютно точно. Чим більше контурів є в зображенні, тим воно більш деталізоване, живе.


Векторні зображення, як правило, будуються власноруч, тому найчастіше вони використовуються в кресленні. Але векторні зображення в порівнянні з растровими є не зовсім природним, "неестественными".

Векторні зображення мають в 10 – 100 разів менший об‘єм ніж растрові зображення. Вони не втрачають якості свого зображення при зміні розмірів.

Відомі векторні редактори: CorelDraw, Adobe Illustrator, Macromedia FreeHand, Word Editor.


3D-графіка. Трьохвимірна графіка використовується для імітування фотографування або відео зйомок трьохвимірних об'єктів, які можуть бути у пам'яті комп'ютера. 3D-графіка використовується для комп'ютерного проектування, комп'ютерних ігор, комбінованої зйомки, комп'ютерної мультиплікації.






Фрактальна графіка. Зображення будується зо допомогою фракталів.


Фрактал – це об'єкт, окремі елементи якого наслідують якості батьківських структур. Найвідомішими фрактальними об'єктами є дерева: від кожної гілки відходять менші, від них ще менші і т.д., сніжинки. Поява нових елементів меншого розміру відбувається за простим алгоритмом. Очевидно, що описати подібні об'єкти можна декількома математичними рівняннями. Вся інформація, яка необхідна для відображення фрактала займає в пам'яті комп'ютера всього десятки байт.

1 комментарий: